Kisumu here we are! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Xanne Kuppens - WaarBenJij.nu Kisumu here we are! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Xanne Kuppens - WaarBenJij.nu

Kisumu here we are!

Door: Xanne Kuppens

Blijf op de hoogte en volg Xanne

05 September 2014 | Kenia, Kisumu

Nou daar zijn we dan, in Kisumu na een reis van ongeveer 7 uur in een hobbelend busje.

We zijn nu in Kisumu waar ik de komende weken stage ga lopen in een ziekenhuis op loopafstand van ons super schattige huisje.

Tijdens de reis zijn we nog aan een meer gestopt waar we een boottocht hebben gemaakt en allerlei super mooie dieren hebben gezien (zebra's, nijlpaarden, buffels, pelikanen en allerlei mooie vogels).

Toen we hier in Kisumu aankwamen hebben we ons huisje ingericht, zijn we de eerste boodschappen gaan doen en hebben we nog lekker ergens gegeten.

Gister zijn we Kisumu gaan verkennen. We hebben gezorgd dat we een Keniaans nummer hebben waarmee we kunnen bellen en we hebben nu overal internet dus kunnen we super chill overal whatsappen!! Haha (dan ben ik toch niet helemaal van de aardbodem verdwenen).

Daarna zijn we ergens gaan lunchen. Echt het fruit hier is super super super lekker!!! Als ik hier niet genoeg vitamine binnen krijg weet ik het ook niet meer.

'S middags zijn we over de schattige marktjes gelopen. Echt heel bizar hoe dat er hier uit ziet. Een kraampje is niet meer dan vier dikke stokken die in de grond staan met wat horizontale dunne stokken waar alles op ligt en soms nog een dakje van stokjes of het is een kleedje op de grond die zijn er ook zat.

Het is best indrukwekkend zo'n markt als je daar overheen loopt iedereen probeert je zijn kraampje in te kletsen en iedereen vind je mooi en nee dat zeggen ze niet zacht nee dat roepen ze lekker over die markt heen. Ik heb ook echt nog nooit zo veel handjes gegeven. Hahaha. Er liep een klein jongetje voorbij en die keek mij echt met hele grote ogen aan want die had waarschijnlijk nog nooit een wit iemand gezien...

Gister avond hebben we hier lekker met z'n allen gekookt en hebben we een poging gedaan om het nachtleven van Kisumu te verkennen maar dat is niet zo'n heel groot succes op donderdag avond (hier hebben ze geen studentenavonden helaas. Haha)

Vandaag gaan we de stageplekken bezoeken en lekker ff zwemmen denk ik en dan vanavond poging twee om het nachtleven te ontdekken.

Trouwens ff iets echt heel grappigs ik had nog nooit in een tuctuc gezeten. Maar wij worden hier altijd door Sammy de tuctuc chauffeur overal naar toe gebracht. Zijn tuctuc heet de flying dutchman en hij draait kinderen voor kinderen en blof en zelf kan hij ook best een woordje Nederlands. Sammy is een van de weinige tuctuc chauffeurs die echt veilig is en hij heeft dan ook wat vrienden die dan ook wel eens rijden als hij niet kan. Echt met zijn vijven in een tuctuc die bijna helemaal scheef hangt omdat de wegen kapot zijn en we over zandbergen moeten rijden; het is iets om meegemaakt te moeten hebben. Echt leuk!

Ik hou jullie op de hoogte!

Dikke kus uit Kisumu!!! Xx

• 05 September 2014 - 09:39

Patrick:

Leuk om je zo te volgen vanuit nederland. Zo te lezen kun je ook daar goed shoppen. Heb je de Primark ook al gevonden ;)
    heel veel plezier

• 05 September 2014 - 20:51

Berry:

Klinkt echt heeeeeeeeeeeel rottig hahaha

• 07 September 2014 - 22:02

Mariska:

Hoi xanne,
    Leuk om te lezen dat je in die paar dagen dat je daar ben al zoveel heb meegemaakt,
    Veel plezier bij de eerste stagedag morgen
    Groetjes.

• 07 September 2014 - 23:19

Jack Raats:

Hoi Xanne,

Leuk weer iets van je te horen. Volgens mij kan Sammy zelfs nog vloeken op zijn Nederlands. Heb je ook al kennis gemaakt met de Keniaanse coachen?

Gr. Jack