New Home?!?! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Xanne Kuppens - WaarBenJij.nu New Home?!?! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Xanne Kuppens - WaarBenJij.nu

New Home?!?!

Door: Xanne Kuppens

Blijf op de hoogte en volg Xanne

24 September 2014 | Kenia, Kisumu

Zo nou daar ben ik weer hoor. Haha dit keer geen negatieve blog maar lekker een positieve!

Afgelopen woensdag ben ik nog wel even ziek thuis geweest omdat ik nog niet lekker in mijn vel zat. Ik had toen de tijd om goed na te denken en merkte dat ik te weinig deed. Gewoon in mijn vrije tijd bedoel ik dan. En ja als je niks doet heb je te veel tijd om na te denken en dat is niet goed haha. Ik moet gewoon lekker bezig zijn en doelen voor ogen hebben, dan komt het wel goed.

Donderdag had ik meegekeken in het lab waar ze bloed en urine testen van HIV patiënten en zwangere vrouwen. Dat was best leuk want dat is heel vergelijkbaar met Nederland (alleen hygiene is een ander verhaal).

In het weekend zijn we naar een plek geweest waar ze kaarten maken van ijzerdraad, wc spuitbussen en kraaltjes. Dat was echt super leuk om te zien hoe ze dat deden. Ook hebben we getraind voor de marathon van komende zaterdag. Niet gewoon lekker ergens een keer toen we wakker waren. Nee, lekker om 7 uur in de ochtend.... Ik ga dan rennen voor kinderen met hartproblemen. Het is 10km dus wel goed te doen denk ik alleen is het hier wel een stukje warmer.... Millicent en Consolata (onze "black mamma's") naar ons gekomen om even de week te bespreken omdat ze hoorde hoe de weken daarvoor geweest waren. En zondag zijn we bij de tuinman van onze compound op bezoek geweest. Dat was echt super leuk! Hij heeft twee super lieve dochtertjes en een leuke vrouw. We hadden ballonnen en sminck meegenomen en dat vonden ze helemaal geweldig.

Maandag had ik dan eindelijk mijn plekje op stage gevonden. The TB room (kamertje waar mensen komen met tuberculose). Hier werkt een groep van 5 man die ervoor zorgt dat mensen met tbc zo goed mogelijk geholpen worden. Er komen echt per dag ongeveer 50 patiënten met tbc als het er niet meer zin. Niet echt voor te stellen als je bedenkt dat het er in Nederland 1000 per jaar zijn...

Gister en vandaag heb ik ook in de TB room stage gelopen. Het is leuk en verschillend werk. Ik zeg: k heb m'n plekkie gevonden!

Nou, ik hou jullie op de hoogte!

Dikke kus!!! Xxxxx

  • 25 September 2014 - 07:14

    Dianna:

    Goedemorgen lieve Xanne,
    Wat fijn dat je nu je draai gevonden hebt daar en dat je voor jouw gevoel 'zinnig' werk kunt doen, dan vliegt de tijd ook sneller voorbij! Hoe is het met het onderzoek van de voetjes vd kleine kinderen, ben je daar ook al aan begonnen?
    We wensen je heel veel succes met de marathon zaterdag, go girl, you can do it!!
    We lezen de resultaten daarvan wel na afloop.
    Dikke kus oma Dianna

  • 25 September 2014 - 10:59

    Roeli Comanne:

    Dag Xanne, meid want kan jij trots op jezelf zijn. En als jij het niet bent dan wij in dit kikkerlandje wel want je doet het toch maar; jezelf aan je haren uit het moeras trekken. Ja, dat helpt enorm hè, als je weet wat je plek is zodat je dat kunt doen waar je voor bent gekomen. Het geeft structuur aan je dagen en dus houvast. Hoe zat het eigenlijk met de andere meisjes, hadden zij het ook zo moeilijk en hebben jullie steun aan elkaar? Ik vind het heel leuk om een inkijkje te krijgen in je leven daar en ben blij met de gelegenheid. Heel veel succes met de marathon zaterdag. Girrrrrlpower :-) !

  • 25 September 2014 - 12:17

    Arna Van Der Pluijm:

    Hoi Xanne, fijn dat het weer beter met je gaat. Maar het is niet erg of negatief als je je twijfels en de dingen waar je tegen aan loopt,durft te delen op je blog. Dat getuigt juist van kracht! Het is daar zo'n andere cultuur dat het niet meer dan logisch is dat je tegen dingen tegen komt die even moeilijk zijn. Gelukkig heb je jezelf weer bij elkaar kunnen pakken en ga je weer door. Zo hebben we jou ook leren kennen toen je stage bij ons liep. Ik vind het knap wat je allemaal aanpakt. Veel succes met je hard lopen en ik volg je belevenissen vanuit Nederland.
    Groetjes Arna

  • 25 September 2014 - 19:18

    Wilma:

    Hoi Xanne,

    Fijn dat je het weer naar je zin hebt nu, het valt niet mee om daar met een heel andere cultuur om te gaan, en het leven is daar veel harder voor de mensen, dat kunnen wij niet voorstellen, aan alles is vaak een tekort, maar jij brengt weer wat zonneschijn in hun leven, ook zullen er toch ook wel dingen zijn waar je niets aan kunt veranderen.

    Maar jij komt er wel, een echte doorzetter ben je, en veel succes met je marathon, geniet ook, deze maanden zijn zo voorbij.

    Groetjes, Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xanne

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 6377

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 November 2014

Stage in Kenia

Landen bezocht: